… az ügyfeleimmel való foglalkozásban.
Néhány hete útnak indítottam egy sorozatot, amiben adtam egy kis betekintést, mik a Táplálko-ZÓNA fogaskerekei, azaz mi minden tartozik a munkámhoz szakmai vonatkozásban és azon túl.
Ígértem, azt is megsúgom Nektek, hogy egy-egy feladatrészben mit szeretek a legjobban.
Ha már olvastátok, biztosan emlékeztek, amit az ügyfeleimmel való együttműködés folyamatával kapcsolatban említettem:
- új ügyfelek személyre szabott funkcionális táplálkozási és életmód tervének, programjának kidolgozása, amely egy jó vaskos dokumentációt takar.
- az ügyfeleim menorálása, ami jelenti elsősorban a személyre szabott figyelmet és törődést, technikailag pedig a heti gyakoriságú személyes vagy online konzultációkat, az emailben történő folyamatos kapcsolattartást, támogatást és az ismeretanyagok hétről-hétre történő átadását.
Ebben a feladatrészben gyakorlatilag nincs olyan, amit ne szeretnék.
Minden egyes perc, amit az ügyfeleimre fordított figyelemmel töltök, engem is feltölt, mert tudom, hogy segíthetek azoknak, akikkel foglalkozom.
Van azért egy-két fázis ebben a folyamatban, ami különösen izgalmas és inspiráló számomra, mondhatni a kedvencem.
Az egyik, amikor beérkeznek egy újonnan felkarolt személytől a kitöltött állapotfelmérő kérdőívek és leülök kidolgozni az adott egyén személyre szabott anyagát.
Ezek az online kérdéssorok rengeteg mindent felölelnek a táplálkozás és életmód vonatkozásaiban, annak érdekében, hogy minél átfogóbb képet kaphassak a jelen állapot ok-okozati összefüggéseiről.
A legizgalmasabb pillanatok ezek számomra, amikor az állapotfelmérésből – és kapcsolódó előzmény-információkból – kirajzolódik, körvonalazódik előttem, hogy az adott személy állapotában
- mi miért alakulhatott ki,
- mik azok az eltérések, amikkel foglalkoznunk szükséges és
- milyen lépésekben tudunk elindulni a megoldás irányába, az egészséges egyensúly helyreállítása felé.
Ennek mentén alakítom ki aztán a megoldási útvonaltervet, állítom össze az élelmiszerlistát, az étrend tervet.
Mindehhez kapcsolódik még egy sor további anyag (receptek, ismeretanyagok, gyakorlati segédanyagok, csekklisták), amelyek a megvalósítást segítik.
A másik kedvencem maga a mentorálás.
Ennek – sok más mellett – része az is, hogy az előre egyeztetett konzultáció előtti napon elküldik az ügyfeleim a heti táplálkozási naplójukat, benne a tapasztalataikkal, megfigyeléseikkel, sikereikkel, olykor nehézségeikkel.
Nagyon szeretem ezeket a perceket is, amikor láthatom, milyen szuper, ahogy megvalósítanak, milyen ügyesek, ahogy haladnak és egyre rutinosabbá válnak az egészésget szolgáló táplálkozásban.
A konzultációk pedig szintén a kedvenceim, amikor személyesen vagy online kapcsolódunk és beszélgetünk.
Az ügyfeleim mesélnek, én figyelemmel hallgatom őket, kérdeznek, én válaszolok és azokról a dolgokról beszélgetünk, amik éppen fontosak számukra, amik aktuálisan foglalkoztatják őket.
A konzultáció végére pedig ők is, én is feltöltődünk és lendülettel indulunk neki a következő hétnek.
A következő sorozatrészben arról mesélek majd kicsit, mit szeretek legjobban abban, amikor képezhetem magam szakmailag.
Tartsatok velem!
Addig is, ha van kedvetek, nézzetek körül kicsit az oldalamon: mi az a funkcionális táplálkozás, vagy mit takar a mentorálás a különböző választható csomagokban.
Ha kérdésed van, keress meg bátran, örömmel segítek!