fbpx

… az ügyfeleimmel való foglalkozásban.

Néhány hete útnak indítottam egy sorozatot, amiben adtam egy kis betekintést, mik a Táplálko-ZÓNA fogaskerekei, azaz mi minden tartozik a munkámhoz szakmai vonatkozásban és azon túl.

Ígértem, azt is megsúgom Nektek, hogy egy-egy feladatrészben mit szeretek a legjobban.

Ha már olvastátok, biztosan emlékeztek, amit az ügyfeleimmel való együttműködés folyamatával kapcsolatban említettem:

  • új ügyfelek személyre szabott funkcionális táplálkozási és életmód tervének, programjának kidolgozása, amely egy jó vaskos dokumentációt takar.
  • az ügyfeleim menorálása, ami jelenti elsősorban a személyre szabott figyelmet és törődést, technikailag pedig a heti gyakoriságú személyes vagy online konzultációkat, az emailben történő folyamatos kapcsolattartást, támogatást és az ismeretanyagok hétről-hétre történő átadását.

Ebben a feladatrészben gyakorlatilag nincs olyan, amit ne szeretnék.

Minden egyes perc, amit az ügyfeleimre fordított figyelemmel töltök, engem is feltölt, mert tudom, hogy segíthetek azoknak, akikkel foglalkozom.

Van azért egy-két fázis ebben a folyamatban, ami különösen izgalmas és inspiráló számomra, mondhatni a kedvencem.

Az egyik, amikor beérkeznek egy újonnan felkarolt személytől a kitöltött állapotfelmérő kérdőívek és leülök kidolgozni az adott egyén személyre szabott anyagát.

Ezek az online kérdéssorok rengeteg mindent felölelnek a táplálkozás és életmód vonatkozásaiban, annak érdekében, hogy minél átfogóbb képet kaphassak a jelen állapot ok-okozati összefüggéseiről.

A legizgalmasabb pillanatok ezek számomra, amikor az állapotfelmérésből – és adott esetben kapcsolódó laborleletekből – kirajzolódik, körvonalazódik előttem, hogy az adott személy állapotában

  • mi miért alakulhatott ki,
  • mik azok az eltérések, amikkel foglalkoznunk szükséges és
  • milyen lépésekben tudunk elindulni a megoldás irányába, az egészséges egyensúly helyreállítása felé.

Ennek mentén alakítom ki aztán a megoldási útvonaltervet, állítom össze az élelmiszerlistát, az étrend tervet.

Mindehhez kapcsolódik még egy sor további anyag (receptek, ismeretanyagok, gyakorlati segédanyagok, csekklisták), amelyek a megvalósítást segítik.

A másik kedvencem maga a mentorálás.

Ennek – sok más mellett – része az is, hogy az előre egyeztetett konzultáció előtti napon elküldik az ügyfeleim a heti táplálkozási naplójukat, benne a tapasztalataikkal, megfigyeléseikkel, sikereikkel, olykor nehézségeikkel.

Nagyon szeretem ezeket a perceket is, amikor láthatom, milyen szuper, ahogy megvalósítanak, milyen ügyesek, ahogy haladnak és egyre rutinosabbá válnak az egészésget szolgáló táplálkozásban.

A konzultációk pedig szintén a kedvenceim, amikor személyesen vagy online kapcsolódunk és beszélgetünk.

Az ügyfeleim mesélnek, én figyelemmel hallgatom őket, kérdeznek, én válaszolok és azokról a dolgokról beszélgetünk, amik éppen fontosak számukra, amik aktuálisan foglalkoztatják őket.

A konzultáció végére pedig ők is, én is feltöltődünk és lendülettel indulunk neki a következő hétnek.

A következő sorozatrészben arról mesélek majd kicsit, mit szeretek legjobban abban, amikor képezhetem magam szakmailag.

Tartsatok velem!

Addig is, ha van kedvetek, nézzetek körül kicsit az oldalamon: mi az a funkcionális táplálkozás, vagy mit takar a mentorálás a különböző választható csomagokban.

Ha kérdésed van, keress meg bátran, örömmel segítek! 

Pin It on Pinterest